Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2009

5ο ΜΕΡΟΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ’ ΣΕΛ. 207-212


Θα ήθελα να αναφερθώ σε ένα άλλο ενδιαφέρον σημείο που θα χρησιμεύσει για να καταδείξει τη δυναμικότητα του Σκορπιού και των ενεργειών του στη ζωή του μαθητή.

Όπως ξέρετε καλά, ο Σκορπιός είναι ένας από τους τέσσερις βραχίονες του Σταθερού Σταυρού των ουρανών.


Πάνω σ’ αυτό το Σταυρό ο ορθά ισορροπημένος άνθρωπος στέκει ακριβώς στο κέντρο όπου συναντώνται οι τέσσερις βραχίονες κι επομένως στο σημείο όπου η ενέργεια και των τεσσάρων ζωδίων και των κυβερνητών πλανητών τους μπορεί να διαχυθεί μέσα απ’ αυτόν και να εφελκύσει τις αναγκαίες αντιδράσεις, να δημιουργήσει τις συνθήκες όπου είναι εφικτή η δοκιμασία κι έτσι να προκαλέσει την αναγκαία αντιστροφή των ζωικών ρευμάτων στη φύση του ανθρώπου και να τον τοποθετήσει πάνω στον αντεστραμμένο τροχό.


Οι πλανήτες που θα τον κυβερνούν και θα τον ρυθμίζουν σε κάποια όψη της φύσης του είναι:



Πλανήτης

Ζώδιο

Ακτίνα

Σχολή

1.

Αφροδίτη

Ταύρος

Ορθόδοξη

2.

Ήφαιστος

Ταύρος

Ιεραραρχική Εσωτερική

3.

Ήλιος

Λέων

Και οι τρεις

4.

Άρης

Σκορπιός

Ορθόδοξη και Εσωτερική

5.

Ερμής

Σκορπιός

Ιεραρχική

6.

Ουρανός

Υδροχόος

Ορθόδοξη

7.

Δίας

Υδροχόος

Εσωτερική

8.

Σελήνη

Υδροχόος

Ιεραρχική


Απ’ αυτό τον πίνακα φαίνεται ότι λείπει η επιρροή μιας μόνο ακτίνας, εκείνης της τρίτης Ακτίνας της Ενεργού Νοημοσύνης.

Όλες οι άλλες ακτίνες διαχύνονται οριζόντια και κατακόρυφα στη φύση του ανθρώπου και στο περιβάλλον του.

Ζωή, ποιότητα και εμφάνιση δοκιμάζονται όλες, αλλά

  • καθώς ολόκληρη η εμπειρία πρέπει να πραγματωθεί υποκειμενικά και

  • ν’ ανυψωθεί τελικά “στον αέρα” και

  • να υψωθεί στον κόσμο των πνευματικών αξιών όπου όλα τα προβλήματα πρέπει να λυθούν στο φως της ενόρασης και από την ψυχή,

η διέγερση της διανόησης και η εστίαση της προσοχής του μαθητή πάνω στο φυσικό πεδίο τον κόσμο των υλικών αξιών, δεν είναι επιθυμητή.


Επομένως η επιρροή της Τρίτης ακτίνας παραλείπεται ή “εκτρέπεται αποκρυφιστικά”, όπως λέγεται, εκτός στο βαθμό που η ουσία του εγκεφάλου ρυθμίζεται αυτόματα από την τρίτη ακτίνα η οποία είναι ο υποσυνείδητος κυβερνήτης της ύλης.

Αυτή η εισροή έξι δυναμικοτήτων είναι εκείνη που παρέχει το πλαίσιο και τις συνθήκες των δοκιμασιών· όλες αυτές οι ακτινικές ενέργειες εκφράζονται σαν ενεργές υπο-ακτίνες της ακτίνας στην οποία βρίσκεται η ψυχή του μαθητή.

Απ’ όπου και η αναγκαιότητα να διακριβωθεί η ακτίνα της ψυχής πριν την κατάστρωση του ωροσκοπίου και τη σχεδίαση του χάρτη.


Αυτό με φέρνει σε δύο σημεία για τα οποία θα ήθελα να πω λίγα λόγια.

Ασχολούμενος με το ωροσκόπιο της προσωπικότητας και με το μέσο μη-ανατείνοντα άνθρωπο, ο αστρολόγος πρέπει να προσπαθήσει ν’ ανακαλύψει την ακτίνα της προσωπικότητας από τη μελέτη του χαρακτήρα, των φυσικών ενδείξεων, των συναισθηματικών ποιοτήτων, του τύπου του νου και της φύσης του περιβάλλοντος. Θα είναι τότε σε θέση να καταστρώσει έναν πιο χρήσιμο χάρτη με τους ορθόδοξους πλανήτες να κυβερνούν τη ζωή.


Στην περίπτωση του ωροσκοπίου ενός μαθητή πρέπει να κάνει το ίδιο, προσπαθώντας ν’ ανακαλύψει την ακτίνα της ψυχής.

Μόνο στην περίπτωση των προχωρημένων ατόμων η ψυχική ακτίνα βάζει το σημάδι της και τονίζει την ποιότητα και τη φύση της κι όταν προβάλλει καθαρά, ο άνθρωπος είναι προφανώς μαθητής και τότε οι εσωτερικοί πλανήτες θα κυβερνούν το χάρτη του. Έχοντας καθορίσει την ακτίνα του ανθρώπου που υφίσταται τις δοκιμασίες στο Σκορπιό, μπορεί τότε ο αστρολόγος να βρει τις άλλες ακτίνες σε σχέση μ’ αυτόν και την πιθανή του εμπειρία.


Το άλλο σημείο στο οποίο θέλω ν’ αναφερθώ είναι η συνεχής χρήση της λέξης “σχέση” και των ανάλογων φράσεων. Είναι αναπόφευκτη επειδή η όλη Επιστήμη της Αστρολογίας είναι σε τελική ανάλυση η Επιστήμη των Σχέσεων και συνεπώς είναι περιττό ν’ αποφύγουμε τον όρο, ειδικά όταν δεν υπάρχει άλλος που να φαίνεται ότι ικανοποιεί επαρκώς τις απαιτήσεις.


Αλληλοσχέτιση, αλληλεξάρτηση, αλληλεπικοινωνία, αλληλεπίδραση – αυτές είναι οι λέξεις που διέπουν την επιστημονική βάση της αστρολογίας κι αρχίζουν να είναι σήμερα λέξεις γενικής χρήσης στις ανθρώπινες υποθέσεις και την ανθρώπινη διαγωγή. Αυτό θα συμβαίνει αυξητικά.


Τα προπαρασκευαστικά στάδια για την παγκόσμια συγχώνευση, ανάμειξη και σύνθεση είναι παρόντα αυτή τη στιγμή και σ’ αυτό το γεγονός βρίσκεται η ελπίδα του κόσμου και η σιγουριά της τελικής λύσης του παγκόσμιου προβλήματος σε ορθές γραμμές.


Σε σχέση με την κατακόρυφη και την οριζόντια ζωή του Σταθερού Σταυρού είναι διδακτικό να σημειώσετε ότι η κατακόρυφη ζωή του ανθρώπου πάνω σ’ αυτό το Σταυρό, αδιάφορο σε ποιο ζώδιο μπορεί να βρίσκεται προσωρινά ο ήλιος του, είναι πάντα ο Υδροχόος-Λέων.

Αυτό υποδεικνύει ότι το εγωκεντρικό άτομο στο Λέοντα μαθαίνει το μάθημα του Σταυρού και αποκεντρώνεται, αποκτά ομαδική συνείδηση και αφιερώνεται στην υπηρεσία.

Ο οριζόντιος βραχίονας είναι ο Ταύρος-Σκορπιός, που υποδεικνύει ότι η επιθυμία για υλικότητα αντικαθίσταται τελικά απ’ την επιθυμία για πνευματικές αξίες κι αυτή καταδεικνύεται μέσω των δοκιμασιών του Σκορπιού.


Η γη και το ύδωρ, Ταύρος και Σκορπιός, πρέπει να αναμειχθούν και να σχετισθούν κι αυτή είναι η αλήθεια που συνδέεται με τα δύο αυτά σημεία του ζωδιακού και βρίσκεται πίσω από κάθε διδασκαλία σχετικά με τη βάπτιση και την εξάγνιση.

Οι γήινες υλικές επιθυμίες του Ταύρου πρέπει τον κατάλληλο καιρό να περιέλθουν υπό την επιρροή του εξαγνιστικού ύδατος του Σκορπιού. Το βάπτισμα δια του ύδατος ένα όνομα για τη δεύτερη μύηση, χρειάζεται μια προπαρασκευαστική περίοδο δοκιμασίας κι εξαγνισμού κι αυτή προορίζεται να δώσει η εμπειρία στο Σκορπιό. Παρόμοια το πυρ κι ο αήρ, Υδροχόος και Λέων πρέπει επίσης να αναμειχθούν κι έτσι τα τέσσερα στοιχεία καθώς και οι έξι από τις επτά ακτίνες πρέπει να παίξουν το ρόλο τους στη ρύθμιση του ανθρώπου στο Σκορπιό για τα τελικά στάδια της Ατραπού.


Η θέση των πλανητών σ’ αυτό το ζώδιο είναι επίσης πολύ αποκαλυπτική και σε ευθυγράμμιση με το γενικό σκοπό της εμπειρίας στο Σκορπιό, όπως περιγράφηκε παραπάνω. Ο Ουρανός βρίσκεται σε έξαρση στο Σκορπιό. Η Αφροδίτη μειώνεται σ’ αυτό το ζώδιο, ενώ η Σελήνη βρίσκεται σε πτώση. Τι άραγε απεικονίζουν συμβολικά αυτά τα γεγονότα; Ας δω αν μπορώ να σας διευκρινίσω την ομορφιά αυτών των συνεπειών.


Ο Ουρανός είναι ο πλανήτης του οποίου τα χαρακτηριστικά είναι ο επιστημονικός νους ο οποίος σ’ αυτό το στάδιο της σταδιοδρομίας του μαθητή σημαίνει ότι μπορεί ν’ αρχίσει να ζει την αποκρυφιστική ζωή κι ότι ο δρόμος της θείας γνώσης μπορεί να πάρει τη θέση του μυστικιστικού δρόμου του αισθήματος. Σημαίνει επίσης ότι η γνώση μπορεί να μετουσιωθεί στο δρόμο της σοφίας και του φωτός. Αυτό αναγκαστικά εισάγει την όψη θέληση ή την επιρροή της Πρώτης Ακτίνας, Ήφαιστος, ανάμεικτη με την Έβδομη Ακτίνα Ουρανός, δημιουργώντας την επιθυμητή εκδήλωση πάνω στο φυσικό πεδίο.


Συνεπώς ο Ουρανός εγκαινιάζει μια νέα τάξη ζωής και συνθηκών κι αυτή – όταν αναπτυχθεί στη ζωή του μαθητή – δημιουργεί με τη σειρά της μια κατανόηση της αιτίας των πραγμάτων όπως είναι και την επιθυμία να αλλάξει η παλιά τάξη και ο παλιός προσανατολισμός σ’ ένα νέο. Αυτή προκαλεί την αντιστροφή του τροχού. Αυτό μπορεί να ιδωθεί ότι συμβαίνει σήμερα πολύ καθαρά σε σχέση με την ανθρωπότητα και με τις παγκόσμιες διαδικασίες.

Προωθούμενη στη λογική της κατάληξη, η επίδραση του Ουρανού δημιουργεί τελικά μια αναπτυγμένη πνευματική συνείδηση σε αντιδιαστολή με την ανθρώπινη· γι’ αυτό το λόγο ο Ουρανός βρίσκεται σε έξαρση σ’ αυτό το ζώδιο κι αναλαμβάνει μια θέση ισχύος και κατευθυνόμενης επιρροής.


Η Αφροδίτη, ο νοήμων νους, μειώνει τη δύναμή της σ’ αυτό το ζώδιο επειδή η διανόηση – που αναπτύχθηκε και χρησιμοποιήθηκε – πρέπει πια να υποταχθεί σε μια ανώτερη δύναμη της ψυχής, την πνευματική ενόραση.

Ο Υιός του Νου, ο ηλιακός Άγγελος, πρέπει πλέον να εκδηλωθεί σαν Υιός του Θεού. Ο ηλιακός αυτός Άγγελος, όταν ελέγχει, πρέπει να δώσει τελικά τη θέση του στην Παρουσία. Αυτή μέχρι τώρα ήταν συγκαλυμμένη και κρυμμένη. Η Αφροδίτη πρέπει να μειωθεί και ο Ήλιος – σαν το σύμβολο της Θεότητας – πρέπει να αυξηθεί σε επιρροή και τελικά να πάρει τη θέση της. Τέτοιες είναι οι συμβολικές κι εσωτερικές σημασίες.


Η Σελήνη θεωρείται εδώ ότι λειτουργεί με την αληθινή της φύση κι ότι επομένως εκφράζει συμβολικά εκείνο που είναι νεκρό. Η Σελήνη αντιπροσωπεύει εδώ την προσωπικότητα και στην τελική νίκη στο Σκορπιό η προσωπικότητα καταβάλλεται και ηττάται ολοκληρωτικά. Η επιθυμία φονεύεται, γιατί μέσω της κάθε είδους εκφρασμένης επιθυμίας η προσωπικότητα εκδηλώνει ζωή, ποιότητα, εμφάνιση. Συλλογισθείτε σ’ αυτό, γιατί στο Σκορπιό η Σελήνη βρίσκεται σε πτώση και η επιρροή της σβήνει.


Τα άκρα συναντώνται πάντα στο μαθητή που στέκει στο μεσαίο σημείο ή στο κέντρο του Σταθερού Σταυρού στο Σκορπιό. Η πνευματική φαντασία που είναι ο παράγοντας της μέγιστης υπηρεσίας για τον άνθρωπο, αρχίζει να παίρνει τη θέση της αρχαίας θυμαπάτης με το μέσον της οποίας κατασκευάσαμε τον αναληθή κόσμο στον οποίο φαίνεται ότι ζούμε, κινούμαστε και υπάρχουμε.


Η αυτοϊκανοποίηση που εγκαινιάσθηκε στον Ταύρο, δίνει στο Σκορπιό τη θέση της στην ανιδιοτελή στάση του μαθητή· η φιλοδοξία δίνει τη θέση της στην εκτελεστική δραστηριότητα της ψυχής, ενώ η προσκόλληση στις επιθυμίες, τις συμπάθειες κι αντιπάθειες της προσωπικότητας μετουσιώνεται στην εμμονή του ψυχικού σκοπού.


Οι κρυμμένες δυνάμεις της ψυχικής φύσης – μυστικές και καταχρηστικές, επειδή παρανοήθηκαν και εφαρμόσθηκαν κακώς κι επομένως κατευθύνθηκαν εσφαλμένα – αντικαθίστανται από τα μυστήρια της μύησης και την πρακτική κατανόηση των ενεργειών που απονέμονται συνεπώς στο δέκτη. Τέτοιοι είναι οι μεγάλοι μετασχηματισμοί που γίνονται στη ζωή του μαθητή ο οποίος υποβάλλεται με νοημοσύνη στις δοκιμασίες και δυσκολίες του Σκορπιού.


Οι τρεις δεκανοί και οι κυβερνήτες τους δίνονται πολύ διαφορετικά από τους διάφορους αστρολόγους. Η μια ομάδα ισχυρίζεται ότι ο Άρης, ο Ήλιος και η Αφροδίτη κυβερνούν τους δεκανούς του Σκορπιού, ενώ η άλλη θεωρεί ότι ο Άρης, ο Δίας και η Σελήνη είναι οι τρεις κυβερνήτες. Ίσως η αλήθεια να βρίσκεται και στα δύο συμπεράσματα, αν τα δούμε από την εσωτερική σκοπιά ή από εκείνη του υπανάπτυκτου ανθρώπου. Είναι ένα ενδιαφέρον σημείο για να το ερευνήσουν και να το μελετήσουν οι αστρολόγοι.


Κάποια μέρα θα φτάσουν σε μια σαφή απόφαση ως προς τη θέση των πέντε πλανητών που προτείνονται σαν κυβερνήτες των δεκανών, συμφωνούν μόνο στον ένα. Δεν μπορώ να σας υποδείξω την ουσιαστική αλήθεια επειδή ένας νέος πλανήτης ανατέλλει σ’ αυτό το ζώδιο και ανήκει στον άνθρωπο να τον ανακαλύψει και να τον τοποθετήσει σωστά μέσα στην περιφέρεια του Μεγάλου Τροχού.


Οι λέξεις-κλειδιά αυτού του ζωδίου είναι σημαντικές και διαφωτιστικές.

  • Παραπλάνηση και θρίαμβος

  • έλεγχος από τη Μάγια κι έλεγχος από την ψυχή

  • διαμάχη και ειρήνη

τέτοια είναι τα κρυμμένα μυστικά αυτού του ζωδίου και συνοψίζονται για όλους τους μαθητές στις δύο λέξεις-κλειδιά.

Στο συνήθη τροχό όπου βρίσκεται η ψυχή, τυφλή και φανερά αβοήθητη, η Λέξη αντηχεί με τους ακόλουθους όρους: “Και ο Λόγος είπε, ας ανθίσει η Μάγια και η απάτη ας κυβερνά”·.

Στον αντεστραμμένο τροχό η ψυχή ψάλλει ή τραγουδά τα λόγια:

Είμαι πολεμιστής και από τη μάχη προβάλλω θριαμβευτής”.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου